Nytt samarbetsavtal för innovativt byggande

29 augusti 2013

REHACT AB har tecknat samarbetsavtal med Ross arkitektur & design AB, en av Sveriges mest uppmärksammade och prisbelönta arkitektfirmor. Avsikten är att tillsammans stärka varandras unika varumärken och positioner på marknaden för klimatsmart och innovativt byggande.

REHACTs nya samarbetspartner, Ross arkitektur & design, har i mer än femton år arbetat med avancerad arkitektur och framtidens byggteknik. Ett arbete som realiserats i mer än 200 färdiga projekt och resulterat i en rad uppmärksammade utmärkelser, till exempel Sveriges Vackraste Villa, Byggnadsvårdspris för bästa nybyggnad och, nu senast, en finalplats i prestigefyllda International Property Awards.

–REHACT och Ross är två företag med samma inriktning mot resurseffektivt och miljömässigt uthålligt byggande. Vårt samarbete kommer att gynna våra respektive bolag och öka omsättningen, säger Svante Bengtsson, VD i REHACT AB.

–Vi håller oss kontinuerligt uppdaterade med nya byggnadstekniska landvinningar och granskar mycket kritiskt material och konstruktioner innan vi implementerar dem som en del av vår standard, säger Pål Ross, VD och arkitekt i Ross arkitektur & design AB. Det nya samarbetet med REHACT är ett viktigt inslag i vår unika mix mellan ultramodernt och klassiskt byggande i samspel med naturen.