REHACTs emission snart fulltecknad

15 november 2012

REHACTs emission av aktier och konvertibla skuldebrev närmar sig nu fullteckning. Sista veckan har units för över en miljon kronor per dag tecknats. Även aktiekursen har påverkats positivt med stigande kurs och ökande volymer.

REHACT AB, ett av Sveriges mest internationellt uppmärksammade miljöteknikbolag, genomför för närvarande en emission av units bestående av förmånligt prissatta aktier och konvertibla skuldebrev med årsränta på 9,75%. Intresset för emissionen har redan från första dagen varit stort och under sista veckan har units för mer än en miljon kronor per dag tecknats. I denna takt kommer emissionen vara fulltecknad på fredag.
Emissionen har även påverkat REHACTs aktie som handlats mer frekvent och under gårdagen noterades en högsta kurs på 1,06 kr, vilket är 26 öre över aktuell teckningskurs.

-Det är oerhört glädjande att gensvaret är så stort. Allt tyder på att denna emission, precis som förra årets, blir fulltecknad, vilket innebär att REHACT får klart förbättrade resurser att hantera de projekt vi förbereder oss för inför 2013. Det är också mycket glädjande för våra aktieägare att den ökande uppmärksamheten har fått aktien att både handlas mer och till stigande kurs, säger Svante Bengtsson, VD på REHACT AB
-Vi räknar därmed inte med att behöva förlänga erbjudandet utan kommer låta 16 november kvarstå som sista ordinarie dag för teckning. I vanlig ordning kommer vi dock ge posten några dagar att leverera de teckningssedlar som skickas på fredagen, säger Svante Bengtsson, VD på REHACT AB

Fullständig information och anmälningssedel för emissionen finns att tillgå via www.aktieinvest.se, www.aktietorget.se eller www.rehact.se.